BMW M2 a aplikace 18" kol Protrack Wheels

V následujícím průvodci ti představíme různé kombinace kol a pneumatik, které lze použít na vozidlech BMW M2 (Competition) F87.

Upozorňujeme, že 18" ráfky Protrack nelze prozatím používat pro všechny M2 se 400mm brzdami M2 Competition 2NH (šedý brzdový třmen). Ráfky Protrack  18" a 400mm brzdový kotouč se nekamarádí a prostě se pod to nevejde.

Pro 2NH brzdový systém lze použít 19" kola Protrack Wheels, ale na to se podíváme v dalším článku.

 

U každého setupu máš i odkaz přímo na konkrétní kola, barvu už necháme na tobě :)

 

bmw m2 f87 protrack wheels 1

 

Varianty aplikací lehkých kol Protrack One pro BMW M2:

 

Začneme konkrétním nastavením nazývaným "Square" (čtvercová sestava)

Terminologie "Square" znamená kombinaci kol a pneumatik, která používá stejné ráfky a pneumatiky jak na přední, tak na zadní nápravě. Tohoto nastavení se často využívá z několika důvodů. Například umožňuje vozidlu mít neutrální jízdní chování a zároveň usnadňuje rotaci pneumatik, což prodlužuje jejich životnost - umožňuje výměnu pneumatik zepředu na zadní.

  • Delší životnost pneumatiky – Díky možnosti otáčení pneumatiky zepředu dozadu a zleva doprava vám čtvercová montáž pomůže získat z pneumatik co nejvíce kilometrů. Řidiči účastnící se dnů na závodní dráze nebo závodů kolo na kolo vědí, že uspořádání trati bude mít významný vliv na opotřebení pneumatik. Díky čtvercovému nastavení mohou řidiči sledovat vzorce opotřebení všech čtyř pneumatik a podle potřeby je otáčet.
  • Neutrální ovladatelnost – Stejná šířka běhounu vpředu i vzadu znamená, že vůz bude vykazovat neutrálnější a vyváženější jízdní vlastnosti. To snižuje nebo eliminuje tendenci k nedotáčivosti u typického uspořádání s motorem vpředu a pohonem zadních kol s odstupňovanou montáží.
  • Snížené náklady – Pravidelným střídáním pneumatik vydrží mnohem déle a sníží se provozní náklady. Použití kolejí tyto úspory nákladů ještě umocní.

Varianta 9.0Jx18 PROTRACK one 9.0Jx18 5x120 ET30 s pneumatikami 245/40/18

  • U vozidel s běžným (sériovým) podvozkem nebo pevným podvozkem  na úrovni přední pneumatiky není potřeba žádné dodatečné práce.
  • Při použití s podvozkem jako například KW Clubsport, ST Suspension a podobným je nutné použít minimálně 5mm podložky, abychom se vyhnuli kolizi ráfku a pružiny.
  • Lze použít i s pneumatikami 255/35/18 nebo 265/35/18.
  • Oblíbené jako zimní set.

Varianta 9,5x18 PROTRACK one 9.5x18 ET25 s pneumatikami 255/35/18

  • U vozidel s běžným (sériovým) podvozkem nebo pevným podvozkem  na úrovni přední pneumatiky není potřeba žádné dodatečné práce.
  • Při použití s podvozkem jako například KW Clubsport, ST Suspension a podobným je nutné použít minimálně 5mm podložky, abychom se vyhnuli kolizi ráfku a pružiny.
  • S odklonem alespoň 2 stupňů na přední nápravě lze použít i pneumatiky 265/35/18.

Varianta 10x18 PROTRACK one 10x18 ET25 s pneumatikami 265/35/18

  • Pouze s minimálně -3,0° negativním odklonem na přední nápravě a -2,0° negativním odklonem na zadní nápravě.
  • Při použití s podvozkem jako například KW Clubsport, ST Suspension a podobným je nutné použít minimálně 5mm podložky, abychom se vyhnuli kolizi ráfku a pružiny.
  • Pro dokonalé uchycení od ráfku k plášti by měla být použita široká pneumatika 265 (Dunlop Direzza, Pirelli Trofeo, Toyo R888R atd.)

Další možností je nastavení "Stagered" (stupňovitá sestava)

Stagered nastavení zahrnuje kombinaci kol a pneumatik, kdy se používá odlišná kombinace kol a pneumatik na přední a zadní nápravě. Toto nastavení může být preferováno z několika důvodů, zejména u výkonných vozidel nebo vozidel s nastavením odpružení, která jsou více zaměřena na přetáčivost.

Přední: 9x18 ET30 s pneumatikami 245/40/18

Zadní: 10x18 ET40 s pneumatikami 265/35/18

  • U vozidel s běžným (sériovým) podvozkem nebo pevným podvozkem  na úrovni přední pneumatiky není potřeba žádné dodatečné práce.
  • Při použití s podvozkem jako například KW Clubsport, ST Suspension a podobným je nutné použít minimálně 5mm podložky, abychom se vyhnuli kolizi ráfku a pružiny.
  • Pneumatiky 255/35/18 lze použít i na přední nápravu.
  • Na zadní nápravě lze použít i pneumatiky 275/35/18.

Přední: 9,5x18 ET25 s pneumatikami 255/35/18

Zadní: 10,5x18 ET40 s pneumatikami 265/35/18

  • U vozidel s běžným (sériovým) podvozkem nebo pevným podvozkem  na úrovni přední pneumatiky není potřeba žádné dodatečné práce.
  • Při použití s podvozkem jako například KW Clubsport, ST Suspension a podobným je nutné použít minimálně 5mm podložky, abychom se vyhnuli kolizi ráfku a pružiny.
  • S minimálně 2 stupni negativního odklonu na přední nápravě lze použít i pneumatiky 265/35/18.
  • Na zadní nápravu lze použít i pneumatiky 275/35/18 nebo 295/35/18.

Přední: 9,5x18 ET25 s pneumatikami 265/35/18

Zadní: 11x18 ET44 s pneumatikami 295/35/18

  • Při použití s podvozkem jako například KW Clubsport, ST Suspension a podobným je nutné použít minimálně 5mm podložky, abychom se vyhnuli kolizi ráfku a pružiny.
  • Je nutné alespoň 2 stupně záporného odklonu přední nápravy
  • S negativnějším odklonem lze použít i pneumatiky 275/35/18
  • Je nutné alespoň 2 stupně záporného odklonu zadní nápravy.
  • Pro velmi široké pneumatiky lze použít i 10 nebo 10,5x18 ET27, ale pouze s minimálně 3 stupni negativního odklonu.

 

Pokud bys chtěl mít takové nastavení pro svoji M2 a nejsi si jistý, kontaktuj nás prosím e-mailem, poradíme, představíme, vybereme!